Sjösättning på söndag 8 maj

Vägledning för Sjösättningen den 8 Maj 2022

De tider som visas på kartbilden över varvet är ungefärliga och avhängiga av hur lyftarbetet går! Den som har en båt inom ett visst tidsspann skall var färdiga 45 minuter innan.

Färdig betyder:
1) Visat försäkring i klubbhuset
2) Gjort loss båten och sett till att den är färdig för lyft
3) Satt ut tampar på båten för lyftgubbarna att stabilisera båten med under transporten.

När båten är i hamnen avlägsnas allt som ni inte skall ha kvar på varvet. Det som skall sparas samlas ihop och märks upp. I år kommer allt som inte är märkt att slängas så det är viktigt!

De trailerbåtar som sjösätter själva skall låsa upp sina trailers i det fall de behöver flyttas på! Ni som sjösätter själva och inte visat försäkring tidigare måste komma och visa detta sjösättningsdagen.

Med hopp om fint väder och en fin sjösättningsdag!

P.s. Ni har väl betalat lyftavgiften på 750 kr? Den ska ha bokförts på klubbens bankkonto senast 2 maj till bankgiro 774–3503 eller Swish 123 199 98 53. D.s.