Om Piluddens Båtklubb

Piluddens Båtklubb bildades 1982 av ett gäng entusiaster, en av dem ”Stickan” ser man ofta sitta och heja på folk från vakttornet i hamnen.

Hamnen anlades där den ligger idag strax nedanför Bolinderverkens fabrik med ett fantastiskt läge och med fina solnedgångar.

Där nybebyggelsen finns idag fanns tidigare ett berg och en skogsbacke med en stig utmed Mälaren. Stora pilträd fanns längs den vackra strandpromenaden därav namnet Piluddens Båtklubb.

Tidigare låg bryggorna utifrån land och inte som idag längs med strandpromenaden.

Vinterförvaring av båtarna fanns precis bredvid hamnen och inte som idag vid varvsområdet.

Klubben sköttes till stora delar av den tidigare ordföranden Wallde Johansson som var klubben trogen fram till år 2020.